Is slapen om met de ramen dicht slecht?

Dus dat de ramen dicht staan in je slaapkamer en er komt geen frisse lucht binnen. Plus je rookt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Het is gebleken dat als je met frisse lucht slaapt, je minder last kan hebben op slapeloosheid. Ook schijnt dat je uitgeruster bent.
Slapen in een muffe ruimte waar gerookt wordt, kan ik niet aanraden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Roken in je slaapkamer?

Slapen in niet frisse, rokerige lucht......nee das niet gezond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gelijk heb je joh
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou gaan stikken
Slapen in een lekkere, frisse kamer.
Roken is not done in je slaapkamer. Maar ja, als je misschien student bent en je hebt een één kamer flatje, tsja..

's Morgens even het raam open om te luchten als je met dichte ramen slaapt. Of even je dekbed buiten het raam hangen.
Slapen met open raam is heerlijk, zelfs bij de vrieskou. Vind ik. Maar er zijn ongetwijfeld mensen die het raam dicht houden. Slecht? Ach, wat is slecht. Let in dat geval wel op of de schuifjes open zijn. Heb je toch nog wat ventilatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je niet zou roken , kan je uitstekend met dichte ramen slapen . Ik doe dat al vele jaren. Een Amerikaanse professor heeft dat uitgezocht. Ik kan niet op haar naam komen.Maar als je rookt zoals jij , dan maakt het toch niets uit ! Wat je ook doet , het kan nooit slechter zijn dan roken. Als er 'n mijn instort zijn er ook heel veel mensen in 'n kleine afgesloten ruimte. Denk aan Chili onlangs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben wel benieuwd naar wie die Amerikaanse professor is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het gevonden tussen m'n duizenden leerboeken. Het is Dr. D.C.Jarvis .Hij woonde in Vermont . Het boek heet "leef lang en gezond"
Met gesloten ramen slapen is niet per se slecht. Er is zuurstof genoeg om een nachtje te slapen, als er overdag tenminste voldoende geventileerd wordt. Storend lawaai buiten kan een goede reden zijn om de ramen te sluiten, zodat je beter kan slapen.
Als je zelf rookt maak je je kennelijk geen zorgen om de schadelijke effecten van sigarettenrook. Dus dan lijkt me dat voor s nachts ook geen issue.
Als je bedoelt wat is beter, dan is het antwoord natuurlijk: niet roken en lekker met je raam open!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf heb ik altijd ( zomer en winter ) mijn slaapkamerraam een flink eind open staan. Op deze manier bouw je ook ( volgens mijn huisarts ) een enorme weerstand op en ik ben dan ook nooit ziek.

Ik rook ook maar nooit in mijn slaapkamer Brr veel te koud:-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ventilatie is toch wel erg verstandig, heb je niet zo'n roostertje?
Bedenk: je raakt 's nachts heel wat vocht kwijt, je ademt de lucht in en uit, en als je rookt komt er een hoop rommel in de lucht en neemt het zuurstofgehalte nog verder af.
Als je overdag een raam of (buiten)deur openzet voor minstens een dik half uur, is het geen probleem, maar ventileren kan veel ellende voorkomen, van schimmelvorming tot hoofdpijn, van een kleffe matras/klef beddengoed tot slecht slapen...